22.2.18

Perfumy.Stulecie zapachów Lizzie Ostrom

Hej! 
Dzisiaj kontynuując moją przygodę z książkami chciałabym przedstawić wam krótką recenzję książki "Perfumy.Stulecie zapachów" Lizzie Ostrom. Książka jest na nietypowy jak dla mnie temat, szczerze, to nigdy wcześniej nie spotkałam się z książką na temat zapachów. Byłam jej bardzo ciekawa ;) Zapraszam :) 




Książka jest w twardej oprawie, solidnie wykonana a szata graficzna przyjemna dla oka. Zapach jest tym zmysłem, za pomocą którego możemy przenieść się w inny wymiar, powrócić do przeszłości, przypomnieć chwile zarówno te radosne jak i mniej przyjemne. W książce opisanych jest 100 historii powstania najsłynniejszych perfum na świecie. Przyznam się szczerze, że znałam ich małą ilość, ale po przeczytaniu książki jestem niektórymi zafascynowana na tyle, że przy najbliższej wizycie w perfumerii sprawdzę te zapachy ;) Niestety nie wszystkie przedstawione perfumy w książce są nadal dostępne :( Innym zmieniono receptury w mniejszym lub większym stopniu, czyż nie byłoby cudownie poczuć ten sam zapach, którym skrapiały się panie w latach 20. czy 30. ? Stworzenie zapachu dla przeciętnego człowiek może okazać się łatwą sprawą , jednak wszystkie przedstawione historie w książce dowodzą, że to mieszanka ciężkiej pracy, emocji , doświadczenia oraz przeżyć, które tworzą właśnie ten jeden niepowtarzalny zapach, który pokochają miliony.Od dobrych kilku lat jestem zwolenniczką zakupu oryginalnych perfum , chociaż czasem zdarza mi się kupić odpowiedniki, ale tych tylko perfum, do których nie jestem w 100% przekonana i muszę trochę zapach ponosić, aby się przekonać. Wiem, że nie każdego stać na taki drogi zakup, sama ma czasem ten problem jednak jakość jaka idzie zazwyczaj, bo niestety nie zawsze, za oryginałami przekonuje mnie abym odkładała sobie pewną sumkę na moje ulubione zapachy ;)

A jak jest u Was? Wolicie oryginalne zapachy czy odpowiedniki ?
 <!>


Pozdrawiam,
Justyna 

4 komentarze:

  1. Dla mnie nie ma znaczenia czy orginalne czy nie ;) maja być ładne i w miarę trwałe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa książka, chętnie poznałabym historie niektórych perfum :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie słyszałąm o tej książce, zapowiada się interesująco.

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są i nie będą przekazywane innym podmiotom trzecim bez Twojej wyraźnej zgody.

Copyright © 2016 Polka gotuje i się maluje , Blogger