14.10.15

Przyprawy i yerba mate cytrusowa Eldorado przypraw :)

Hej kochani :)
Zrobiło się pochmurno i zimno :) Z pewnością nie tylko nas zaskoczył śnieg za oknem dwa dni temu :) Mam nadzieję ,że przynajmniej ten weekend będzie jeszcze ładny jak zapowiadali ostatnio w pogodzie. Dzisiaj mamy dla Was kolejną porcję przypraw Eldorado oraz yerba mate cytrusową :) 

Zapraszamy :)



Owoc jałowca ma charakterystyczny zapach i słodko-gorzki trochę sosnowy smak. Bardzo fajnie podkreśla dania i dodaje mu wyrazistości. Wykorzystywałyśmy go do tradycyjnych schabowych ale również sprawdził się idealnie do gulaszu, zapiekanek i ryby po grecku.

Obsybka diabelska jest dosyć ostra na pewno spodoba się wielbicielom pikantnych potraw. Używałyśmy do przyprawiania mięsa, warzyw na patelnię oraz gulaszu. Bardzo ładnie prezentuje się w potrawie ze względu na widoczne kolorowe cząsteczki przypraw :) 
\
Harissa to przyprawa, której byłyśmy bardzo ciekawe ze względu na połączenie mięty i ostrych przypraw jak chili i papryka a także czosnku i kminku. Kompozycja okazała się idealna :) Często dodawałyśmy ją do ryżu lub makaronu, gdzie nadawała im pięknego lekko czerwonego wyglądu przez co danie prezentowało się niezwykle ciekawie :) 

Jarzynkowa bez soli ,czyli nasze ulubione suszone warzywka do wszelkiego rodzaju zup. Świetnie sprawdzała się jako dodatek to rosołku ale również do pomidorowej, grzybowej i ogórkowej. Uniwersalna przyprawa, która przyda się na pewno w kuchni każdego z nas :) 
Marynatę staropolska miała debiut w naszej kuchni podczas marynowania schabu. Od jakiegoś czasu staramy się zastępować wędliny kupowane w sklepie tymi pieczonymi w domu :) Często więc kupujemy świeże mięso np. szynkę lub schab i pieczemy je w rękawie. Marynata staropolska nadaje bardo fajny aromat naszym domowym wędlinom. Kompozycja jest bogata dlatego już nie potrzebowałyśmy dodawać innych przypraw :) 
Yerba mate od kiedy pierwszy raz ją spróbowałam zagościła już u mnie na stałe.Sama yerba mate ma charakterystyczny smak i aromat, który nie każdemu może się spodobać zdaniem niektórych przypomina siano :) Mi bardzo przypomina smak zielonej herbaty, więc jeśli lubisz zieloną herbatę yerba mate na pewno Ci posmakuje :) Dla tych, którzy nie są przekonani do naturalnego smaku yerba mate polecam aromatyzowaną skórką pomarańczową i trawą cytrynową. Dodatek cytrusów łagodzi smak yerba mate i nadaje jej orzeźwiającego smaku.

 <!>


Miałyście okazję wypróbować którąś z powyższych przypraw?
 Próbowałyście yerba mate?

Pozdrawiamy,
Jola i Justyna


16 komentarzy:

  1. Obsybka diabelska mnie ciekawi, musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o nich, ale mnie zaciekawiłaś! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. stawiam na obsypkę diabelską :)
    a o co chodzi z tym śniegiem? serio był? u mnie nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja uwielbiam takie połączenia przypraw ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj obsybka diabelska to coś dla mnie :) Uwielbiam takie ostre przyprawy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo bardzo trafiony wpis! Coś dla mnie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wykorzystywać owoc jałowca,ma fantastyczne właściwości i bardzo korzystne dla pracy wątroby;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam przyprawy, bez przypraw nie ma smacznego jedzonka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na Yerba mate i jarzynkę bym się skusiła;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o nich ;) Zaintrygowała mnie Yerba Mate, bo za zieloną herbatą przepadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. yerba mate bym sie napila ale teraz nie moge :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo dobrego słyszałam o yerba mate - chyba się skuszę na nią ;)

    OdpowiedzUsuń

Dodając komentarz na blogu przekazujesz mi swoje dane osobowe, które są odpowiednio chronione i pozostają poufne. Twoje dane osobowe nie są i nie będą przekazywane innym podmiotom trzecim bez Twojej wyraźnej zgody.

Copyright © 2016 Polka gotuje i się maluje , Blogger