18.1.15

Pierwszy post niedzielny rosołek :)

Witam bardzo serdecznie to mój pierwszy wpis :) Bardzo chce się podzielić z Wami moimi przepisami,które znam od lat ale również nowo poznanymi ,które po małym zmodyfikowaniu wykorzystuję w swojej kuchni.Jako pierwszy przepis wybrałam rosół wiejski z kaszą jaglaną który zawsze gości u Nas na niedzielnym obiedzie.

                                                  Rosołek wiejski z kaszą jaglaną



Składniki:
ok.2 litry wody
1 świeży kurczak
1 duży korzeń pietruszki( lub 2 małe)
1 średnia marchewka
1/2 pora
1 średnia cebula
1 gałązka selera
2 ząbki czosnku
3 ziarenka ziela angielskiego
2 liście laurowe
1 płaska łyżeczka bazylii
ok. 4 kostki rosołowe Knorr
pieprz do smaku (opcjonalnie pestki papryczki chili )
1 szklanka kaszy jaglanej.


Sposób przygotowania:
1.Dokładnie umyć kurczaka odciąć piersi i polędwiczki (przydadzą się do drugiego dania).
2.Włożyć mięso do zimnej wody i zagotować.
3.Zebrać z wierzchu pianę i inne zanieczyszczenia.
4.Gotować na małym ogniu żeby tylko "mrugało" (lekko się gotowało) ok.50 min.
5.Wyciągnąć mięso,zebrać tłuszcz  powierzchni wody.
6.Przypiec cebulę nad ogniem.
7.Dodać pietruszkę,marchewkę,pora,cebulę i seler.
8.Następnie dodać ziarenka ziela ang. i liście laurowe.Gotować na wolnym ogniu ok.30 min.
9.Dodać czosnek,bazylię,kostki rosołowe i pieprzu do smaku.Dokładnie wymieszać po chwili wyłączyć.Pozostawić pod przykryciem aby nasz rosołek nabrał smaku i aromatu.
10.Gotujemy kasze jaglaną na wolnym ogniu bez przykrycia aż wchłonie wodę.Proporcję mniej więcej szklanka kaszy na 2 szklanki osolonej wody.

Dla zdrowia i smaku zawsze dodaję listki natki pietruszki :)
Smacznego :)
A jak Wy przygotowujecie swój rosół? Macie jakieś ciekawe dodatki ?

                                  

4 komentarze:

  1. Ojj kiedy ja jadłam rosół... Nawet nie pamiętam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojj kiedy ja jadłam rosół... Nawet nie pamiętam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam rosół, zwłaszcza z makaronem własnej roboty (mojej Mamy lub Babci) :) Także chętnie wpadałabym na niedzielną rodzinną zupkę :)
    Powodzenia w prowadzeniu bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za każdy komentarz <3

Copyright © 2016 Polka gotuje i się maluje , Blogger